آدرس ایمیل: mrsanaye12@gmail.com

ساعات اداری: شنبه - چهارشنبه: 9:00 - 17:30

طرح توجیهی پرورش قارچ 1402

طرح توجیهی پرورش قارچ 1402

سلام با مقاله محصول طرح توجیهی پرورش قارچ 1402 از سایت آقای صنایع در خدمت شما هستیم در این مقاله شما میتونید اطلاعاتی در این مورد کسب کنید و طرح توجیهی پرورش قارچ  با آپدیت 1402 را دانلود کنید. تا پایان با مستر صنایع همراه باشید.

طرح توجیهی چیست ؟

برای شروع هر کسب و کاری داشتن یک برنامه منظم که یک پروژه را از زوایای مختلف بررسی کند بسیار مفید و کمک کننده است.طرح توجیهی طرحی است که در آن به بررسی جنبه های مختلف پروژه میپردازیم،برای مثال از زمان شروع تا پایان یک پروژه را در آن مشخص کرده و همچنین هزینه هایی که در زمان های مختلف وجود دارد را مشخص میکنیم.

داشتن یک برنامه مشخص حتی برای کسب و کار های کوچک نیز می‌تواند بسیار موثر واقع شود و باعث پیشرفت کسب و کار شود.یکی دیگر از دلایلی که باعث میشود به یک طرح توجیهی نیاز داشته باشیم این است که مورد قبول سازمان های مختلفی است برای ارائه وام و تسهیلات است .

طرح توجیهی پرورش قارچ
طرح توجیهی پرورش قارچ

انواع قارچ

بیش از ۱۲۰ هزار نوع قارچ وجود دارد که بعضی از آن‌ها سمی‌اند و قارچ‌زهر تولید می‌کنند. برخی دیگر خوردنی هستند. رنگ، شکل و اندازهٔ قارچ‌ها می‌تواند گوناگونی زیادی داشته باشد. سلسهٔ قارچ به دو شاخهٔ قارچ‌های کاذب و قارچ‌های حقیقی تقسیم‌بندی می‌شوند. قارچ‌های حقیقی خود به پنج زیر شاخه تقسیم می‌شوند که عبارتند از: ماستیگومایکوتا، زیگومایکوتا، آسکومایکوتا، بازیدیومایکوتا و دئوترومایست.

بعضی از قارچ‌ها با تثبیت نیتروژن به گیاهان کمک می‌کنند و بعضی دیگر به خاطر داشتن این ویژگی با گیاهان به‌طور همزیست زندگی می‌کنند.

کپک عنوانی کلی‌است که به همهٔ گونه‌های قارچ‌های ذره‌بینی که به صورت رشته‌های چند سلولی رشد می‌کنند اطلاق می‌شود.

قارچ‌ها انواع خوراکی نیز دارند که از زیرشاخه قارچ‌های چتری هستند. قارچ‌های خوراکی از لحاظ نوع تغذیه‌شان به دو دستهٔ تجزیه‌کننده‌های اولیه و تجزیه‌کننده‌های ثانویه تقسیم می‌شوند. تجزیه‌کننده‌های اولیه به دسته‌ای از قارچ‌ها اطلاق می‌گردد که توانایی تجزیهٔ سلولز و بقایای مردهٔ گیاهی را دارند؛ اما تجزیه‌کننده‌های ثانویه برای رشد و تغذیه به محیطی احتیاج دارند که قبلاً توسط ریزسازوارهها (میکروب‌ها) تجزیه شده باشند. طبق طبقه‌بندی فوق قارچهای Agaricus SPP. و Volvariella SPP. در دستهٔ قارچهای تجزیه‌کنندهٔ ثانویه و Polurotus SPP. و (Shitake)Lentinus SPP. در دسته قارچهای تجزیه‌کنندهٔ اولیه قرار می‌گیرند.

قارچ‌های سمی متعددی نیز در طبیعت رویش دارند. تغذیه از این قارچ‌ها منجر به بروز علایم متعدد روانی و جسمی تا مرگ می‌گردد. لازم به ذکراست که قارچ‌های سمی مشابهت نزدیکی با قارچ‌های خوراکی دارند بنابراین درمصرف هرنوع قارچ ناشناخته‌ای نهایت دقت لازم است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی در کیش

آیا پرورش قارچ به صرفه است ؟

به صرفه بودن پرورش قارچ به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به هر حال مزایای که پرورش قارچ دارد آن را به یک کسب و کار مناسب تبدیل میکند.

مزایای پرورش قارچ

پرورش قارچ یکی از کسب و کار هایی است که برای شروع به سرمایه خیلی زیادی نیاز ندارد،دلیل آن را میتوان به علت انعطاف آن دانست چرا که برای کشت قارچ حتما نیاز به نوع خاصی از زمین نداریم و در هر جایی میتوان آن را پرورش داد،همچنین از نظر آب و هوایی لازم نیست حتما در منطقه خاصی که آب و هوای مناسب دارد آن را پرورش دهیم و با ایجاد شرایط مصنوعی نیز میتوان کار را انجام داد.بنابراین سهولت این کار کاملا واضح است.برای دیدن نمونه طرح های توجیهی چون، طرح توجیهی پرورش عقرب ، طرح توجیهی اقامتگاه بوم گردی ، طرح توجیهی گیاهان دارویی کلیک کنید)

از عوامل دیگری که می‌تواند در میزان سود دهی پرورش قارچ موثر باشد محل و تجهیزات پرورش، وسعت کسب و کار و همچنین قیمت فروش قارچ است.

طرح توجیهی پرورش قارچ
طرح توجیهی پرورش قارچ

سالانه چند دوره قارچ میتوان برداشت کرد؟

اگر شما تجربه این کار را داشته باشید و یا آن را به صورت کامل و اصولی یاد گرفته باشید میتوانید سالانه پنج دوره برداشت کنید ،البته این در صورتی است که شرایط دیگر نیز مساعد باشد در غیر این صورت نیز حداقل چهار دوره برداشت خواهید داشت و از این نظر این کار یک کار زود بازده با دوره بازگشت سرمایه کم است.

پرورش قارچ چه مزایایی دارد؟

تولید قارچ در ایران از نمونه های عملی است که توانسته اشتغال دائمی برای افراد ایجاد کند. تقریباً هر ۵ تن کمپوست قارچ دکمه ای در ماه یک شغل ایجاد می کند و این خیلی عالی است چون در اوضاع اقتصادی فعلی کارآفرینی و تولید محصولات غذایی در درجه اول اهمیت قرار دارد. انواع قارچ خوراکی دارای ارزش غذایی بالایی هستند و می توانند ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن را تامین کنند. مصرف قارچ در طب سنتی و درمان گیاهی نیز توصیه شده است. پرورش قارچ شغلی مفید و مورد نیاز جامعه امروزی است که مزایای زیادی را برای تولید کنندگان به همراه دارد برخی از مهم ترین مزایای پرورش قارچ عبارتند از:

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی پرورش قارچ 1400

پرورش قارچ زود بازده است

بازگشت سرمایه مهم ترین اصل در کسب و کارهای موفق است. تولید قارچ از شغل هایی است که از ایده تا اجرا و کسب سود همگی در زمانی بسیار کوتاه عملی می شود. برای مثال درباره قارچ دکمه ای باید گفت از زمان ورود کمپوست قارچ (کشت کمپوست که به زمان مخلوط کردن بذر با کمپوست قارچ گفته می شود) تا زمانی که اولین موج (که اولین فلش نیز گفته می شود) محصول قارچ را برداشت می کنید، یعنی دوره انتظار در حدود ۳۵ روز و تا پایان باردهی کامل محصول (مجموعا سه فلش باردهی) حدود هشت هفته زمان صرف می شود. بدون تردید پرورش قارچ در میان دیگر محصولات کشاورزی دوره رشد کوتاه تری دارد. پروسه تولید قارچ از ابتدا تا انتها در مدت زمان کوتاه ۲ ماهه انجام خواهد شد.

طرح توجیهی پرورش قارچ
طرح توجیهی پرورش قارچ

پرورش قارچ به سرمایه بالا نیاز ندارد

پرورش قارچ در سطوح مختلف قابل اجراست بنابراین می‌توان با سرمایه های کم نیز آن را شروع کرد.

سخن پایانی

در نهایت، این گزارش باید توسط متخصصین مربوطه و ارگان‌های مربوط به صلاحیت‌های لازم برای بررسی و تأیید گردد و در صورت تأیید، می‌توان به اجرای پروژه پرداخت.همچنین برای دانلود طرح های دیگر(مانند طرح توجیهی تولید دستمال کاغذی،بازیافت پلاستیک،تولید لوازم خانگی و …) نیز با ما تماس بگیرید.ممنون از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید میتوانید با ما تماس بگیریدیا برای سفارش طرح توجیهی مورد نیاز خود فرم سفارش را پرکنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

برای دانلود طرح توجیهی پرورش قارچ 1402 اینجا کلیک کنید.

طرح توجیهی

آدرس: شیراز – ملاصدرا – خیابان اردیبهشت غربی – ساختمان 65

تلفن:
09176746951

بیشتر بخوانید :

 

دلایلی که چرا باید ما را انتخاب کنید

  • تجربه موفق در پرژه های بزرگ و کوچک
  • پرداخت مرحله ای
  • ادیت رایگان تا زمان اتمام کار

تهیه و تدوین طرح توجیهی با شرایط ویژه!

  • تحویل در کوتاه ترین زمان
  • مناسب ترین قیمت
  • پشتیبانی رایگان

یک پاسخ

  1. خیلی وقت بود در فکر راه اندازی این کسب و کار بودم ،به نظر میاد حتی در شرایط حال هم به صرفه هست ممنون از مطالب مفید سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *