آدرس ایمیل: mrsanaye12@gmail.com

ساعات اداری: شنبه - چهارشنبه: 9:00 - 17:30

طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402

طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402

با سلام،به سایت آقای صنایع خوش اومدین.تولید خوراک آبزیان یکی از کسب و کارهایی است که میتواند برای شما سود بسیار بالایی به دنبال داشته باشد.در ادامه درباره طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402 اطلاعاتی ارائه خواهیم کرد که امیدوارم برایتان مفید واقع شود.

با توجه به افزایش جمعیت جهان و محدودیت در  تولید غذا برای تهیه غذا نیاز دارد که علاوه بر کشاورزی و دامپروری از طرق دیگر نیز اقدام کند. بدن استفاده از مواد پروتئینی است که برای تامین آن می توان از راه های مختلفی اقدام کرد برای مثال پروتئین در انواع لبنیات گوشت تخم مرغ به مقدار زیادی وجود دارد.

مقدمه

یکی از مواد غذایی که در برگیرنده بسیاری از نیازهای بدن ما هست ماهی ها و به طور کلی آبزیان هستند چرا که این اقلام در خود پروتئین و میزان زیادی امگا ۳ دارند.گوشت ماهی به در حال حاضر به لحاظ دارا بودن پروتئین و چربی و کیفیت بالا راضی بودن از نظر مواد معدنی یک غذای کامل محسوب می شود .تنوع آبزیان در کشور ما بسیار بالاست به صورت های مختلف در سفره غذای مورد استفاده قرار می گیرد.

طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402

مواد مغذی آبزیان

 

طی سالهای اخیر تولید ماهی و آبزیان دیگر در کشور ما افزایش چشمگیری داشته و تولید آن نیز دارای سود خوبی است.گوشت ماهی دارای ویتامین های a d کلسیم فسفر و مقدار کمی آهن مس و سلنیوم است همچنین ماهی هایی که در آب شور زندگی می کنند دارای مقدار زیادی نیز هستند.

طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان

امکان سنجی پیشرو در این زمینه به بررسی این موضوع پرداخته ایم ، که برای پرورش و بسته بندی آبزیان چه راهکارهایی اثر گذار ترند.

مطالعات امکان سنجی اطلاعات مختلفی در مورد پروژه بررسی می کند، از جمله اینکه برای شروع یک پروژه چه مقدار سرمایه مورد نیاز خواهد بود و در ادامه کسب و کار چه با چه هزینه هایی روبه رو خواهیم شد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی ضایعات کارتن و پلاستیک 1400

با تولید یک محصول با کیفیت شما به درآمد و سود خوبی نیز دست خواهد یافت اما برای تولید محصول مرغوب شما باید از تجهیزات ماشین آلات و مواد مرغوب نیز استفاده کنید.

مطمئنا بحث هزینه یکی از بحث های مهم در این زمینه است و همچنین که هزینه انجام شده در چه مدت زمانی و با چه سودی بازگشت خواهد داشت.

طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402
طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402

انواع فرآورده های های آبزیان

فرآورده های آبزیان به چند دسته تقسیم می شوند که در زیر به شرح آن ها می پردازیم.

فرآورده های خشک شده

با توجه به اینکه در بافت آبزیان مقدار زیادی آب وجود دارد و این آب عامل فعالیت باکتری اکتیویتی واتر است  در بسیاری از کشورها و از جمله ایران اقدام به خشک کردن آبزیان می کنند برای نمونه در ایران دو نمونه از این محصولات شامل ماهی خشک شده و میگو خشک هستند.از بزرگترین تولید کنندگان این محصولات کشورهای آسیای جنوبی و جنوب شرقی ایران نیز می توان نام برد.

فراورده های دودی شده

دودی کردن آبزیان اید یک روش دیگر برای تولید فرآورده های مغذی است.دودی کردن فرآورده آبزیان سبب خشک شدن آن میشود و تمام زحمت رو بینی زمان می بخشد .یکی از مزایای دیگری که برای این روش می‌توان نام برد وجود دسته ای از ترکیبات خاص در دود است که باعث میکروب زدایی در محسوب می شود.

سس ماهی

طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402
طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402

سس ماهی فروردین دیگری از آبزیان است که با استفاده از باکتری های تخمیر کننده پروتئین ماهی تولید می شود .از این سس اغلب به عنوان چاشنی  استفاده میشود.

 فرآورده های سوریمی

محصولات سوریمی که از آنها به عنوان خمیر ماهینی زیاد می شود در حقیقت گوشت بدون استخوان و چرخ شده آبزیان هستند که پس از آنکه با آب و نمک شستشو داده شدند به صورت منجمد و با مواد نگهدارنده نگهداری میشود.برای تولید این فراورده بیشتر از ماهی های ریز استفاده میشود که در موارد دیگر کاربرد ندارند.

محصولات کنسروی

کنسرت کردن نیز یکی از روش‌های دیگری است که می‌توان آبزیان را برای طولانی مدت به روش سالم نگه داشت محصولات کنسروی سهم بزرگ از تولیدات فرآورده های آبزیان را به خود اختصاص می‌دهند .

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی ژل ضدعفونی کننده دست

پودر ماهی

یکی دیگر از فرآورده های محصولات دریایی پودر ماهی است که در پرورش دام و طیور استفاده های بسیار زیادی دارد.معمولا برای تولید این محصول از دور ریز ماهی ها استفاده می شود.

طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402
طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402

سایر محصولات

محصولات دیگری نیز از آبزیان تولید می شود که در صنایع مختلف پتروشیمی آرایشی دارویی آب و فاضلاب چرم سازی و غیر کاربرد دارند.

سوسیس غنی شده از گوشت ماهی

این محصول نیز یکی دیگر فرآورده های تولید شده از گوشت چرخ شده ماهی به همراه روغن سویا و مخلوط از مواد پرکننده و افزودنی ها ست.

پنیر ماهی

پنیر ماهی فرآورده ای است که از استخراج پروتئین های ماهی و مخلوط آن با آب و پنیر تهیه می شود.

بسته بندی ماهی

فناوری بسته بندی کمک بسیار زیادی به بازار فروش فراورده های جدید می کند حدود ۷ درصد هزینه های کالا مربوط به بسته بندی آن است.

فاسد شدن مواد غذایی برای غذاهای پخته کمتر از ۳ درصد و مواد غذای خام ۱۰ تا ۱۵ درصد است که در کشور های کمتر پیشرفته که بسته بندی مناسب ندارند تا ۵۰ درصد هم می‌رسد.

برای دانلود طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی آبزیان 1402 اینجا کلیک کنید.

طرح توجیهی

ممنون از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید میتوانید با ما تماس بگیریدیا برای  نوشتن طرح توجیهی و سفارش طرح توجیهی مورد نیاز خود فرم سفارش را پرکنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

آدرس: شیراز – خیابان قصردشت – بین پارامونت و سینما سعدی – سر خیابان شهید فقیهی _پاساژ ولیعصر_طبقه 2

تلفن:
09176746951

دلایلی که چرا باید ما را انتخاب کنید

  • تجربه موفق در پرژه های بزرگ و کوچک
  • پرداخت مرحله ای
  • ادیت رایگان تا زمان اتمام کار

تهیه و تدوین طرح توجیهی با شرایط ویژه!

  • تحویل در کوتاه ترین زمان
  • مناسب ترین قیمت
  • پشتیبانی رایگان

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *