آدرس ایمیل: mrsanaye12@gmail.com

ساعات اداری: شنبه - چهارشنبه: 9:00 - 17:30

نرم افزار مهندسی صنایع

مهندسی صنایع شاخه‌ای از مهندسی است، که با طراحی، بهبود و پیاده‌سازی سیستم‌های یکپارچه‌ای از نیروی انسانی، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی مرتبط است. این رشته بر پایه دانش تخصصی و تبحر در علوم ریاضی، فیزیک، روابط اجتماعی و نیز قوانین و روش‌های تجزیه و تحلیل مهندسی و طراحی بنا نهاده شده است، تا به کمک این علوم و قوانین، به تعیین، پیش‌بینی و ارزیابی نتایج حاصل از سیستم‌های یکپارچه بپردازد. در این مقاله از سایت مستر صنایع به بررسی نرم افزار مهندسی صنایع خواهیم پرداخت.

نرم افزار dynamo

داینامو dynamo چیست ؟

 داینامو رویت یکی از پلاگین ها و افزونه های کاربری برای نرم افزار رویت محسوب میشود که سبب افزوده شدن امکانات زیادی برای رفع نیاز های کاربر به این نرم افزار میشود , نرم افزار رویت Autodesk Revit Architecture یکی از پر کاربرد ترین نرم افزار های معماری می باشد که مورد استفاده افراد زیادی در زمینه معماری است از این رو این نرم افزار برای راحتی بیشتر کاربران خود اقدام به انتشار افزونه کمکی داینامو کرده است که پلاگین داینامو بیشتر به منظور طراحی پارامتریک Parametric در محیط Revit ایجاد شده است .

افزونه dynamo را میتوان ابزار و افزونه ای رقیب و قدرتمند برای پلاگین گرس هاپر GrassHopper بوده که در نرم افزار راینو Rhino قابل استفاده می باشد دانست . داینامو Dynamo علاوه بر ابزاری برای مدلسازی و طراحی پارامتریک برای تعریف پارامترهای اطلاعاتی و تکرار شونده در محیط رویت نیز استفاده میشود . کاربرانی که میخواهند از این افرونه استفاده کنند و انرا نصب نمایند میتوانند به وب سایت dynamoBIM مراجعه کنند و انرا دانلود کنند و بعد از نصب این نرم افزار در محیط رویت در تب Add-IND رویت قابل اجرا می باشد .

نرم افزار SPSS Statistics درمهندسی صنایع

نرم افزار SPSS Statistics
نرم افزار SPSS Statistics

حقیقتا نرم افزاري تخصصي مربوط به علم آمار مي باشد كه شهرتي جهاني دارد. نام این نرم افزار یعنی SPSS مخفف حروف اول عبارت “Statistical Package for the Social Sciences”، به معنای “نرم افزار آماری برای علوم اجتماعی” است. زيرا در ابتدا اين نرم افزار بيشتر با هدف كاربرد و استفاده از آمار و روشهاي آماري در علوم اجتماعي نوشته شده است اما در حال حاضر از اين نرم افزار براي تحليل و آناليز آماري مشاهدات و پرسشنامه ها و آزمايشات در تمامي رشته ها استفاده مي گردد.

کاربرد SPSS در علوم اجتماعی و علوم انسانی

بالاترین و بیشترین کاربرد این نرم افزار محبوب در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی است. جایی که در آن از پرسشنامه به طور گسترده برای اندازه گیری روابط انسانی و شاخص های اجتماعی و رفتاری استفاده می شود. نرم افزار SPSS بهترین نرم افزاری است که برای تجزیه و تحلیل پرسشنامه های طیف لیکرت می تواند مورد استفاده قرار گیرد و در این زمینه رقیبی ندارد. 

کاربرد SPSS در اقتصاد

پژوهشگران رشته های مرتبط با اقتصاد جهت بررسی فرآیندهای زمانی اقتصادی و درک تاثیرات متقابل عوامل اقتصادی بر روی یک عامل و یا بر روی یکدیگر می توانند در SPSS از دستورات رگرسیون (Regression)، سری زمانی (Time series) و آزمون همبستگی (Correlate)، برای تحلیل یافته های خویش بهره برند. همچنین می توانند برای تهیه و تنظیم دقیق ترین و تحلیلی ترین گزارشات اقتصادی از توصیف و استنباط اطلاعات توسط SPSS استفاده نمایند. البته قابل ذکر است برای تحلیل های دقیق تر اقتصاد سنجی از نرم افزار EViews نیز استفاده می شود .

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   معرفی نرم افزار autocad
کاربرد SPSS در پزشکی

پژوهشگران زمینه های پزشکی جهت استنباط از نتایج تحقیقات و آزمایشات دقیق خود از انواع مختلف آزمون های آماری مانند آزمون t، جداول توافقی، آنالیز واریانس (ANOVA)، آزمون نسبت، آزمون های مقایسه میانگین، رگرسیون، آزمون های ناپارامتری و … استفاده می نمایند.

کاربرد SPSS در صنعت

جهت انجام تحقیقات در رشته های مرتبط با صنعت و استنباط از نتایج مشاهدات و اطلاعات، علاوه بر آمارهای توصیفی، آزمون های مقایسه میانگین، آزمون نسبت، t-test، آنالیز واریانس، تحلیل همبستگی، جداول توافقی، آزمون های ناپارامتری و . .. استفاده می شود.

نرم افزار autocad در صنایع

نرم افزار autocad
نرم افزار autocad

مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزار Autodesk AutoCAD

  • بخش Text Command به صورت چند خط بودن
  • بهره‌مندی از پسوند اختصاصی DWG
  • قابلیت حاشیه‌نویسی در کنار نقشه‌ها
  • کیفیت بالا در پردازش و چاپ طراحی‌ها
  • قابلیت بازیابی فایل‌های از دست رفته
  • قابلیت ترسیم به صورت دو بعدی
  • جلوگیری از انجام تغییرات ناخواسته
  • قابلیت ترسیم به صورت سه بعدی واقعی
  • ابزار طراحی و ترسیم آزاد سه بعدی و دو بعدی
  • قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای نقشه‌ها
  • انعطاف‌پذیری بالای محیط کاربری
  • استفاده بسیار آسان‌تر در این نسخه
  • دارای محیط برنامه‌نویسی پیشرفته برای کاربردهای خاص
  • قابلیت ترکیب چارت‌های Excel و AutoCad
  • مدیریت کامل بر روی لایه‌های نقشه‌ها
  • انتقال آسان تنظیمات بین کامپیوترهای مختلف
  • اشتراک‌گذاری طرح‌ها با حداقل حجم و حداکثر کیفیت
  • افزایش انعطاف‌پذیری نرم‌افزار در مقابل طرح‌ها و هماهنگ سازی تنظیمات آن‌ها
  • سازگاری بسیار کامل تر با پردازنده‌های گرافیکی و به دست آوردن سرعت بالاتر در انجام کارها
  • امکان وارد کردن تصاویر در محیط اتوکد به عنوان بخشی از نقشه
  • قابلیت تنظیم مقیاس های مختلف برای چاپ نقشه ها
  • امکان وارد کردن نقاط از دوربین نقشه برداری به طور مستقیم

نرم افزار Sybase PowerDesigner در مهندسی صنایع

نرم افزار Sybase PowerDesigner
نرم افزار Sybase PowerDesigner

SAP PowerDesigner یکی از مهم ترین ابزارهای دانشجویان و مهندسین نرم افزار است. این برنامه جهت ساده تر کردن کار مدل سازی داده ها و نیز تحلیل و طراحی و نمایش گرافیکی سیستم های نرم افزاری میباشد.

شرکت Sybase یکی از بزرگترین شرکت های سازنده‌ ابزارهای مهندسی نرم افزار است که برای مدل سازی داده ها، نرم افزار قدرتمند SAP PowerDesigner را ارائه کرده است.

این نرم افزار زبان مدلسازی UML را پشتیبانی میکند و با 60 دیتابیس مختلف نیز خروجی میدهد.

این نرم افزار همچنین با اکثر محیط های برنامه نویسی مانند دات نت، جاوا، اکلیپس و… میتواند تعامل داشته باشد.

PowerDesigner اصولا برای طراحی و پیاده سازی پایگاه داده کاربرد دارد و شما میتوانید دیتابیس را کنترل کنید. یکی از مزیت های این نرم افزار این است که میتوانید به SQL Server متصل شوید و به عنوان یک ابزار با دیتابیس کار کنید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   معرفی نرم افزار GAMS

نرم افزار CRAFT در مهندسی صنایع

یادگیری این الگوریتم برای مهندسین صنایع و مدیران شرکت ها و کارخانجات مفید بوده و در زمان ایجاد یک خط تولید جدید و یا بهبود خط تولید قبلی مناسب می باشد. با این الگوریتم می توان محل قرارگیری بخش های مختلف کارخانه و ماشین آلات و تجهیزات را به طوری که کمترین هزینه های حمل و نقل را داشته باشد، تعیین کرد. این الگوریتم در تجزیه و تحلیل و ارائه یک طرح مناسب با کمترین هزینه، کمک شایانی به مهندسین طرح ریزی واحد صنعتی می کند.

در این فرادرس آموزش الگوریتم کرافت (CRAFT) و کرافت در اکسل (Excel) قرار گرفته است که می تواند در طرح ریزی و چیدمان کارخانجات یا دیگر محیط ها مورد استفاده قرار گیرد. با یادگیری این الگوریتم می توان چیدمان بهینه با کمترین هزینه را انجام داد. استفاده از این فرادرس به دلیل خلاصه بودن مباحث، سریع ترین راه برای آموزش این الگوریتم و استفاده از آن می باشد.

نرم افزار Minitab

نرم افزار Minitab
نرم افزار Minitab

مینی‌تب (به انگلیسیMinitab) یک نرم‌افزار کنترل کیفیت آماری و مناسب برای پروژه‌های شش سیگما و بهبود کیفیت می‌باشد. این نرم‌افزار به عنوان یکی از نرم‌افزارهای تخصصی آمار برای کنترل کیفیت، کار بر روی اعداد و تجزیه و تحلیل داده‌های خام شناخته شده‌است و در بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و به وسیله آن می‌توان با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری به طراحی آزمایش پرداخت. همچنین انجام برخی عملیات‌ها مانند تولید اعداد تصادفی که از توزیع‌های آماری خاصی مانند توزیع نرمال، کی دو(خی دو)، گاما، اف، برنولی، پواسن، بتا، وایبل و … پیروی می‌کنند، پرداخت.

در واقع نرم‌افزار Minitab (مینی‌تب) یکی از نرم‌افزارهای مطرح آماری می‌باشد که در برخی زمینه‌های علم آمار، از جمله کاربرد آمار در صنعت و اقتصاد از قابلیت‌های خاصی برخوردار می‌باشد.

تحلیل‌های سری زمانی با گستردگی و دقت بیشتری در این نرم‌افزار ارائه شده‌است.

مبحث کنترل کیفیت آماری (SPC) که رشته آمار را به صنعت و مقوله کنترل کیفیت پیوند می‌دهد نیز از جمله موضوعات آماری است که به تفضیل در این نرم‌افزار به آن پرداخته شده‌است. همچنین طرح‌های عاملی و آنالیز واریانس (ANOVA) به‌طور کامل مد نظر قرار گرفته شده‌است. علاوه بر این با توجه به ویژگی‌های این نرم‌افزار در بسیاری موارد از آن برای تحلیل سری‌های زمانی و پیاده‌سازی مدل‌های ARMA و ARIMA استفاده می‌گردد. از امکانات این نرم‌افزار می‌توان ارتباط با دیگر نرم‌افزارها مخصوصاً نرم‌افزارهای بانک اطلاعاتی (ODBC)، اعمال توابع محاسباتی و ریاضی و نیز امکان کار کردن با داده‌ها از جمله رتبه‌بندی، مرتب‌کردن، فیلترکردن داده‌ها، ادغام کردن کاربرگ‌ها و … را نام برد.

دلایلی که چرا باید ما را انتخاب کنید

  • تجربه موفق
  • پرداخت مرحله ای
  • ادیت رایگان تا زمان اتمام کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *