سلام بر دوستداران دپارتمان آقای صنایع، در مقاله “طرح توجیهی کسب و کار” مفاهیم آن را به شما عزیزان یاد میدهم.
در مقاله نوشتن طرح توجیهی باهم با مفاهیم و بخش های مورد مطالعه بازار ، فنی ، مالی آشنا شدیم بعد از مطالعه طرح توجیهی یا امکان سنجی به مرحله طرح توجیهی کسب و کار ( BP ( business plan ، میرسیم که باید پیاده سازی شود .
شما در مطالعه و نوشتن طرح توجیهی (feasibility study ) ، با مطالعه و بررسی موارد از نظر بازار و فنی و مالی درباره توجیه پذیر بودن یا نبودن طرح ، با تصمیم گیری این که طرح توجیهی را عملی کنید پس از آن طرح توجیهی کسب و کار BP (Business Plan ) را که بخش بازار و درآمد را با جزئیات بهتر با یک آراستگی مشخص میکند .
یک طرح توجیهی کسب و کار شامل بخش های زیر میباشد
سر فصل های طرح توجیهی کسب و کار
بخش مشتری
در این قسمت ؛ مشتری های اصلی در هر بخش جامعه از نظر جنسیت، سن، روانشناسی، موقیت جغرافیایی، و حتی فیزیک بدن و …. مورد بررسی قرار داده و بخش مشتری خود را مشخص میکنیم. دلیل این امر را به مثالی برای شما توضیح میدهم:
در حوزه اسکاتلند افراد از فیزیک و تناسب اندام متفاوتی نسبت به مردم های شرق آسیا هستند و برای مثال ماشینی که برای هر کدام از این بخش مشتری طراحی میشه قابل استفاده برای دیگری نمیباشد.
ارتباط با مشتریان
مشتریان از چه رابطی و طریقی با ما در ارتباط هستند ؟
جایگاه مشتری را در کسب و کار خود مشخص کنید و ببینید که آن ها در تولید محصول شما نقشی داردند ؟
آیا برای تصمیم گیری مشتری در خرید او را کمک میکنیم ؟
هر چقدر ما راه های ساده تری برای ارتباط با مشتری ایجاد کنیم نتیجه و بازخود بهتری در بند مدت دارد و ما باید در این بخش به طور کامل به مشتریان کمک کنیم.
کانال ها
راه های ارتباطی مشتریان از طریق سایت ، اپلیکیشن ، حضوری و……. در این قسمت مشخص میشود .و برای مشتریان بالقوه ، پس از خرید محصول ، ارزیابی محصول کانال های ارتباطی مجزا در نظر بگیرید.
ارزش پیشنهادی
ارزش هایی را که برای مشتریان خلق شده است .
چه مشکلی از مشتریان حل میشود و چه نیازی از مشتریان تامین میشود .
آیا واقعا نیازی یا مشکلی از مشتری برطرف میکند یا یک حس زودگذر است
فعالیت های کلیدی
فعالیت هایی که در حوزه کسب و کار انجام میگیرد و هسته ی کسب و کار را مشخص میکند . برای مثال شرکت خدماتی نظافتی : نظافت منازل ، نظافت شرکت و…
منابع کلیدی
برای حلق ارزش و دسترسی به مشتری چه منابعی را در نظر میگیرید ؟
این منابع را چگونه تامین میکنید ؟
برای مثال منابع کلیدی برند ، محتوا، سایت، حتی مواد اولیه، یا یک مختصص و….. را برای شرکت مشخص میشود .
شرکای کلیدی
افراد یا شرکت هایی که با آنها در حوزه کسب و کارتان با آن ها شریک هستید را مشخص میکنید . که می تونه شامل تیم بازاریابی ، لجستیک ، تامین مواد اولیه و سهامداران شرکت و….. باشد .
جریان های در آمدی
پس از مشخص شدن تمامی اجزای کسب و کار میتوان مدل درآمدی را نوشت . تمامی منابعی که برای ما کسب درآمد یا منافع آتی که باعث بوجود آمدن درآمد بشه را در نظر بگیرید. برای هر ارزش پیشنهادی باید یک مدل درامدی نوشته شود و این بخش مهمترین بخش از طرح توجیهی کسب و کار است.
ساختار هزینه
تمامی منابع و فعالیت هایی که باعث بوجود آمدن هزینه میشود را در ساختار هزینه در نظر بگیرید.
برای مثال : هزینه توسعه کسب و کار ، هزینه طراحی سایت ، هزینه خرید ، هزینه مواد اولیه و….
با نوشتن تمامی این بخش ها شما طرح توجیهی کسب کار ( BP) را آماده کرده اید .
نتیجه گیری
با استفاده از این روش میتوانید تمایزی بین خود و رقبایتان ایجاد کنید و بخش هایی که در آن نقص دارید را تقویت کنید و آماده استارت قوی تری نسبت به بقیه در کسب و کارتان باشید
در دپارتمان آقای صنایع ما همراه شما هستیم که طرح توجیهی کسب و کارتان را تهیه کنیم کافیست با کارشناسان ما به شماره 09176746951 جهت سفارش و مشاوره رایگان در تماس باشید.
ممنون که تا پایان با مقاله طرح توجیهی کسب و کار از آقای صنایع همراه بودید.
آدرس: شیراز – خیابان قصردشت – بین پارامونت و سینما سعدی – سر خیابان شهید فقیهی _پاساژ ولیعصر_طبقه 2
طرح توجیهی کسب و کار
سلام بر دوستداران دپارتمان آقای صنایع، در مقاله “طرح توجیهی کسب و کار” مفاهیم آن را به شما عزیزان یاد میدهم.
در مقاله نوشتن طرح توجیهی باهم با مفاهیم و بخش های مورد مطالعه بازار ، فنی ، مالی آشنا شدیم بعد از مطالعه طرح توجیهی یا امکان سنجی به مرحله طرح توجیهی کسب و کار ( BP ( business plan ، میرسیم که باید پیاده سازی شود .
شما در مطالعه و نوشتن طرح توجیهی (feasibility study ) ، با مطالعه و بررسی موارد از نظر بازار و فنی و مالی درباره توجیه پذیر بودن یا نبودن طرح ، با تصمیم گیری این که طرح توجیهی را عملی کنید پس از آن طرح توجیهی کسب و کار BP (Business Plan ) را که بخش بازار و درآمد را با جزئیات بهتر با یک آراستگی مشخص میکند .
یک طرح توجیهی کسب و کار شامل بخش های زیر میباشد
سر فصل های طرح توجیهی کسب و کار
بخش مشتری
در این قسمت ؛ مشتری های اصلی در هر بخش جامعه از نظر جنسیت، سن، روانشناسی، موقیت جغرافیایی، و حتی فیزیک بدن و …. مورد بررسی قرار داده و بخش مشتری خود را مشخص میکنیم. دلیل این امر را به مثالی برای شما توضیح میدهم:
در حوزه اسکاتلند افراد از فیزیک و تناسب اندام متفاوتی نسبت به مردم های شرق آسیا هستند و برای مثال ماشینی که برای هر کدام از این بخش مشتری طراحی میشه قابل استفاده برای دیگری نمیباشد.
ارتباط با مشتریان
مشتریان از چه رابطی و طریقی با ما در ارتباط هستند ؟
جایگاه مشتری را در کسب و کار خود مشخص کنید و ببینید که آن ها در تولید محصول شما نقشی داردند ؟
آیا برای تصمیم گیری مشتری در خرید او را کمک میکنیم ؟
هر چقدر ما راه های ساده تری برای ارتباط با مشتری ایجاد کنیم نتیجه و بازخود بهتری در بند مدت دارد و ما باید در این بخش به طور کامل به مشتریان کمک کنیم.
کانال ها
راه های ارتباطی مشتریان از طریق سایت ، اپلیکیشن ، حضوری و……. در این قسمت مشخص میشود .و برای مشتریان بالقوه ، پس از خرید محصول ، ارزیابی محصول کانال های ارتباطی مجزا در نظر بگیرید.
ارزش پیشنهادی
ارزش هایی را که برای مشتریان خلق شده است .
چه مشکلی از مشتریان حل میشود و چه نیازی از مشتریان تامین میشود .
آیا واقعا نیازی یا مشکلی از مشتری برطرف میکند یا یک حس زودگذر است
فعالیت های کلیدی
فعالیت هایی که در حوزه کسب و کار انجام میگیرد و هسته ی کسب و کار را مشخص میکند . برای مثال شرکت خدماتی نظافتی : نظافت منازل ، نظافت شرکت و…
منابع کلیدی
برای حلق ارزش و دسترسی به مشتری چه منابعی را در نظر میگیرید ؟
این منابع را چگونه تامین میکنید ؟
برای مثال منابع کلیدی برند ، محتوا، سایت، حتی مواد اولیه، یا یک مختصص و….. را برای شرکت مشخص میشود .
شرکای کلیدی
افراد یا شرکت هایی که با آنها در حوزه کسب و کارتان با آن ها شریک هستید را مشخص میکنید . که می تونه شامل تیم بازاریابی ، لجستیک ، تامین مواد اولیه و سهامداران شرکت و….. باشد .
جریان های در آمدی
پس از مشخص شدن تمامی اجزای کسب و کار میتوان مدل درآمدی را نوشت . تمامی منابعی که برای ما کسب درآمد یا منافع آتی که باعث بوجود آمدن درآمد بشه را در نظر بگیرید. برای هر ارزش پیشنهادی باید یک مدل درامدی نوشته شود و این بخش مهمترین بخش از طرح توجیهی کسب و کار است.
ساختار هزینه
تمامی منابع و فعالیت هایی که باعث بوجود آمدن هزینه میشود را در ساختار هزینه در نظر بگیرید.
برای مثال : هزینه توسعه کسب و کار ، هزینه طراحی سایت ، هزینه خرید ، هزینه مواد اولیه و….
با نوشتن تمامی این بخش ها شما طرح توجیهی کسب کار ( BP) را آماده کرده اید .
نتیجه گیری
با استفاده از این روش میتوانید تمایزی بین خود و رقبایتان ایجاد کنید و بخش هایی که در آن نقص دارید را تقویت کنید و آماده استارت قوی تری نسبت به بقیه در کسب و کارتان باشید
در دپارتمان آقای صنایع ما همراه شما هستیم که طرح توجیهی کسب و کارتان را تهیه کنیم کافیست با کارشناسان ما به شماره 09176746951 جهت سفارش و مشاوره رایگان در تماس باشید.
ممنون که تا پایان با مقاله طرح توجیهی کسب و کار از آقای صنایع همراه بودید.
آدرس: شیراز – خیابان قصردشت – بین پارامونت و سینما سعدی – سر خیابان شهید فقیهی _پاساژ ولیعصر_طبقه 2
تلفن:
09176746951