طرح توجیهی مجتمع گردشگری 

طرح توجیهی مجتمع گردشگری 

طرح توجیهی مجتمع گردشگری 

طرح توجیهی مجتمع گردشگری 

سلام به سایت آقای صنایع خوش آمدید. قرار نیست مطالب کپی و تکراری سایت های دیگر را بوای بخونید .  در این مقاله ، برای تهیه “طرح توجیهی مجتمع گردشگری” شما به مفهوم برنامه گردشگری ، اقدامات لازم ، امکان سنجی ، بررسی شرایط های مختلف ، ودر نهایت دلایلی که حتی شما عدم اجرای یک مجتمع گردشگری را انجام دهید را ، بیان می شود .

شما برای تهیه ی طرح توجیهی مجتمع گردشگری با مناسب ترین هزینه و بهرتین مشاوره در این حوزه کاری با شماره 09176746951 در دپارتمان آقای صنایع در تماس باشید.

برنامه گردشگری چیست ؟

ما میخواهیم قبل از صحبت درباره امکان سنجی یک پروژه گردشگری ، معنی برنامه گردشگری همچنین انواع برنامه های گردشگری را بدانیم.یک برنامه گردشگری مجموعه ای از خدمات است که یک شرکت گردشگری در یک دوره خاص و با هزینه ای خاص به گردشگران ارائه می دهد.

طرح توجیهی مجتمع گردشگری

انواع برنامه های گردشگری؟

انواع برنامه های جهانگردی با برنامه های توریستی برای خارجی ها از همه کشورهای جهان متفاوت است ، به غیر از شهروندان مبدا این کشور و برنامه های گردشگری برای شهروندان شاغل در داخل برنامه های گردشگری با توجه به هدف به زیر تقسیم میشوند :

گردشگری فرهنگی

گردشگری کنفرانس

گردشگری سرگرمی

گردشگری مذهبی

گردشگری تشویقی

پروازهای خصوصی

سفرهای مقدماتی

سفرهای سریع

سفرهای جامع

گردشگری پزشکی

طرح توجیهی مجتمع گردشگری 

چه اقداماتی برای ایجاد یک مجتمع گردشگری باید انجام دهید ؟

برای تاسیس یک مجتمع گردشگری مناسب و اخذ مجوز مناسب برای شروع کار ،به سازمان گردشگری منطقه خود بروید ، جایی که مراحل و مجوز مورد نیاز در کشوری به کشور دیگر متفاوت است .

  • دانستن کلیه مناطق توریستی کشور از طریق سازمان گردشگری
  • بازدید از هتل ها و توافق با بهترین و کمترین هزینه
  • از اولین لحظه ای که گردشگر در کشور و یا شهر شما قدم می زند ، تا لحظه عزیمت ، یک برنامه توریستی برای بازدید کننده طراحی کنید.

 

امکان سنجی تاسیس یک شرکت گردشگری

شما همچنین از انواع برنامه های گردشگری خاطر نشان کردید که بین انواع مختلف واضحی وجود دارد، همچنین تفاوت بین انواع مجتمع های گردشگری وجود دارد، بنابراین تصمیم گیری در مورد امکان سنجی عمیق امکان پذیر نیست مگر با مشخص کردن نوع گردشگری که میخواهید تاسیس کنید و همچنین دانستن قوانین کشوری که در آن زندگی میکنید . زیر این چیزی است که بسیاری از مطالب را برای مطالعه امکان سنجی تعییین می کند.

نحوه خدمات طرح توجیهی گردشگری در مناطق نمونه گردشگری

بررسی وضع موجود در ( محدوده منطقه نمونه و حوزه نفوذ آن )

  • پیشینه منطقه .
  • موقعیت جغرافیایی و تو پوگرافی با تعیین محدوده و مساحت منطقه .
  • تعیین حوزه نفوذ مستقیم منطقه
  • وضعیت اقلیم

1-4- عوامل دما ، باد ، رطوبت ، تبخیر ، بارندگی ، تعداد روزهای آفتابی و یخبندان

2-4- عناصر اقلیمی

  • پوشش گیاهی منطقه نمونه و حوزه نفوذ آن همراه با نقشه
  • گونه های جانوری
  • بررسی های زیست محیطی ( مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست ، طرح های حفاظتی ، کانون های آلودگی ، نوع آلاینده ها و….)
  • بررسی های کلیات زمین شناسی
  • پهنه ی مخاطرات طبیعی ( سیل ، زلزله ،و…) سابقه آن در شهرستان
  • وضعیت مالکیت اراضی در محدوده منطقه نمونه با کسب نظر و استعلام از دستگاه های اجرایی و جانمایی آن بر روی کروکی منطقه
  • نحوه دسترسی به منطقه نمونه ( راه ، خدمات حمل و نقل و …)
  • ویژگی های اجتماعی ، فرهنگی ،در سطح اشهرستان محل ایجاد منطقه نمونه
  • گویش
  • اشتغال

شما برای تهیه ی طرح توجیهی مجتمع گردشگری با مناسب ترین هزینه و بهرتین مشاوره در این حوزه کاری با شماره 09176746951 در دپارتمان آقای صنایع در تماس باشید.

بررسی ظرفیت های گردشگری منطقه

  • انواع جاذبه های گردشگری
  • جاذبه های طبیعی
  • مناطق حفاظت شده و شکارگاه ها
  • جاذبه های ورزشی ، تفریحی
  • جاذبه های تاریخی ، مذهبی و فرهنگی منطقه
  • تاسیسات و تجهیزات گردشگری
  • طرح توجیهی مجتمع گردشگری 

اقتصاد گردشگری منطقه

  • بررسی دوره های زمانی یا فصول گردشگری
  • خصوصیات و ویژگ های گردشگران
  • بررسی نیازها و کمبودای گردشگران
  • نظر نهادها وارگان های ذیربط در مورد ( ارائه خدمات ، نحوه واگذاری زمین ، مسائل زیست محیطی و…)
  • نحوه همکاری و مشارکت مردم محلی در ارتباط با منطقه نمونه گردشگری
  • بررسی وضعیت سرمایه گذاری های انجام شده یا در دست انجام

قابلیت ها و تنگناها

  • قابلیت ها ، امکانات و فرصت ها
  • قابلیت های توسعه
  • امکانات زیر بنایی موجود منطقه
  • نحوه دسترسی به منطقه نمونه
  • مشکلات و تنگناهای در وضع موجود
  • مشکلات و تهدیدهای مربوط به زمان بهره برداری
  • بررسی های زیست محیطی منطقه ، پتانسیل ها ، آلاینده ها و مشکلات زیست محیطی ناشی از بهره برداری

قابلیت های توسعه

  • امکانات زیر بنایی موجود در منطقه نمونه
  • نحوه دسترسی به منطقه نمونه

برنامه توسعه گردشگری منطقه

  • تحلیل وضع موجود ( امکانات ، تنگناها ، قابلیت ها و پیشنهاد ها و راه حل های رفع آن ها )
  • دیدگاه اسناد بالادست در رابطه با منطقه ( نمونه برنامه ملی گردشگری ، طرح جامع گردشگری استان ، طرح های ناحیه ای ، جامع شهری )
  • برآورد تعداد گردشگران در حل حاضر و آینده ( ده ساله )
  • بررسی و مطالعه بازارهای هدف منطقه نمونه
  • سیاست ها و اهداف توسعه گردشگری
  • برنامه های کلی و طرح های پیشنهادی در زمینه گردشگری
  • طرح ها و پروژه ها پیشنهادی جهت اجرا
  • برآوردهای اعتبارات مورد نیاز جهت اجرا طرح ها و پروژه ها با توجه به مشخصات کلی ان ها
  • تعیین زیر ساخت های مورد نیاز تا ورودی منطقه
  • برآورد اعتبارات مورد نیاز جهت ایجاد زیر ساخت ها باتوجه به مشخصات کلی آن ها تا ورودی منطقه

مطالعات امکان سنجی گردشگری، برنامه ریزی تجاری و مطالعات

شناخت بازارهای هدف احتمالی و سلیقه های مشتری برای تعیین ترکیب امکانات و خدمات ، طراحی و مقیاس پروژه گردشگری شما بسیار مهم است .

توسعه بین المللی صنعت گردشگری خدمات گسترده ای برای امکان سنجی و برنامه ریزی شغلی گردشگری برای طیف گسترده ای از مشتری ها ، از جمله آزانس های دولتی ، دولت های محلی ، هتلداران ، گروه های جامعه ، سازمان های تجاری و شرکت های فردی فراهم می کند .

به طور معمول ، خدمات مطالعه امکان سنجی مستلزم آزمایش بازار ایده ای برای یک محصول جدید گردشگری ، برای تعیین واکنش بازار به مفهوم اولیه و شناسایی نقاط قوت ضعف رقابتی احتمالی است . علاوه بر پایداری طولانی مدت مالی ، تاثیر اقتصادی پروژه های گردشگری اغلب یک نیاز اساسی سرمایه گذاران پروژه است .

در تهیه مطالعات امکان سنجی گردشگری ، برنامه های تجاری و مطالعات اقتصادی ، توسعه بین المللی گردشگری با سایر مشاوران حرفه ای مشتریان ( به عنوان مثال معماران ، حسابداران و…) با هدف ارائه خدمات یکپارچه و یکپارچه به مشتریان همکاری بسیاری را می کند.

مطالعات امکانسنجی از بسیاری جهات قابل استفاده هستند اما در درجه اول روی سرمایه گذاری های پیشنهادی متمرکز می شوند .

توسعه دهندگان گردشگری و سایر افراد با ایده کسب وکار باید یک مطالعه امکان سنجی را انجام دهند تا میزان سود آوری ایده خود را قبل از ادامه کار توسعه اقتصادی مشخص کند . تعیین زود هنگام در مورد اینکه یک ایده تجاری موثر نواهد بود باعث صرفه جویی در وقت ، پول و مشکلات می شود . سرمایه گذاری ، عملی از جمله مواردی است که در آن کسب وکار جریان نقدی و سود کافی ایجاد می کند ، در برابر خطرات ناشی از مواجهه، در طولانی مدت دوام خواهد یافت و اهداف بنیان گذاران را تحقق می یابد. این سرمایه گذاری می تواند یک کسب وکار نوپا، خرید یک تجارت موجود ، گسترش فعالیت های تجاری فعلی با یک شرکت جدید برای یک تجارت موجود باشد . امکن سنجی فقط یک مرحله در ارزیابی ایده کسب وکارو روند توسعه تجارت است . مرور این فرآیند و خواندن اطلاعات زیر کمک خواهد کرد تا نقش مطالعه امکان سنجی در چشم انداز باشد .

طرح توجیهی مجتمع گردشگری 

ویژگی های ارزیابی برجسته و حرفه ای

یک مطالعه امکان سنجی پس از بحث و گفتگو درباره توسعه دهندگان یا اپراتورهای جهانگردی درباره یک سری ایده های تجاری یا سناریو ها انجام می شود .

امکان سنجی فریم کردن و جاوی جایگزین کردن گزینه های تجاری خاص کمک می کند تا بتوان آنها را عمیقاً مطالعه کرد در طی این فرایند سینه های تجاری مورد نظر معمولاً به سرعت کاهش می یابد

 ارزیابی بازار

ارزیابی بازار ممکن است برای کمک به تعیین دوام یک محصول پیشنهادی در بازار انجام شود. ارزیابی بازار به شما در شناسایی فرصت ها در یک بخش از بازار یا بازار کمک می کند. اگر هیچ فرصتی پیدا نشود, ممکن است دلیلی برای ادامه یک مطالعه امکان سنجی وجود نداشته باشد در صورت یافتن فرصت ها ارزیابی بازار می تواند تمرکز و جهت گیری برای ساختن گزینه های تجاری برای بررسی در امکان سنجی باشد. ارزیابی بازار بخش اعظم اطلاعات را برای بخش بازاریابی مطالعه امکان سنجی فراهم میکند.

نتیجه گیری از امکان سنجی

نتیجه گیری از مطالعه امکان سنجی باید به طور عمیق گزینه‌های مختلف مورد بررسی و انتظار ندارید یک گزینه جایگزین برایپیامدها و نقاط قوت و ضعف هر یک را بیان کند. انتظار ندارید یک گزینه جایگزین برای پرش از صفحه رفتن به مرحله بعد به عنوان بهترین گزینه باشد.

مطالعات امکان سنجی ناگهانی مثبت یا منفی نمی شوند. هر چه اطلاعات را جمع میکنید گزینه های دیگری را بررسی می‌کنید, نتیجه مثبتی یا منفی به وجود نیاید. تصمیم در در مورد اینکه آیا اکثراً باید اقدام کنیم، قطعاً مشخص نیست. ممکن است خطاهای بزرگی رخ دهد که تاثیر منفی پروژه است. بعضی اوقات این نقاط ضعف قابل رفع است. این مطالعه به شما کمک می‌کند تا مبادله بین خطرات و مزایای پیشروی با پروژه تجاری را ارزیابی کنید .

به یاد داشته باشید، این هدف از امکان سنجی یا نقش مشاور نیست که تصمیم بگیرد که آیا یک ایده کسب و کار را دنبال کنید یا نه، بلکه نقش توسعه دهندگان یا رهبران پروژه است.

تصمیم گیریGO/NO_ GO

 تصمیم یکی از مهم ترین موارد توسعه تجارت است. این نقطه بازگشت نیست هنگامی که شما به طور قطع تصمیم گرفتید که یک کار تجاری را دنبال کنید، معمولاً برگشتی وجود ندارد. امکان سنجی منبع اصلی اطلاعات در تصمیم‌گیری خواهد بود. این نشان دهنده اهمیت یک مطالعه امکان سنجی درست توسعه یافته است.

امکان سنجی در مقابل برنامه کسب و کار

برنامه کاری یک عملکرد برنامه‌ریزی را ارائه می دهد. برنامه کسب و کار اقدامات لازم را برای گرفتن پیشنهاد از ایده به واقعیت تشریح می کند. تکرار مجدد برحسب اهمیت مطالعه امکان سنجی چندین گزینه یا روش دستیابی به موفقیت تجاری را تشریح و تحلیل می کند. بنابراین مطالعه امکان سنجی برای محدود کردن دامنه پروژه شناسایی بهترین مدل کسب و کار کمک می‌کند برنامه تجارت فقط با یک یا جایگزین یا یک مدل سر و کار دارد. امکان سنجی امکان محدود کردن دامنه پروژه برای شناسایی و تعریف سناریوی ایده‌آل یا دو یا سه گزینه دیگر است. مشاور انجام امکان سنجی ممکن است با گروه همکاری کند تا بهترین جایگزین برای وضعیت خود را مشخص کند. این پایه و اساس برنامه تجاری می‌شود.

مطالعه امکان سنجی برنامه کاری انجام می شود. برنامه تجاری فقط پس از آنکه تصدیق این مشاغل تجاری امکان‌پذیر باشد تهیه می شود. اگر یک کسب و کار پیشنهادی تجاری امکانپذیر تلقی شود، یک برنامه تجاری ایجاد می شود که نقشه راه برای ایجاد و توسعه تجارت را ارائه می دهد. برنامه تجاری طرح را برای اجرای پروژه فراهم می‌کند. اگر تصور شود که مشارکت امکان پذیر نبود، ممکن است برای اصلاح نواقص آن تلاش شود، گزینه های دیگر ممکن است مورد تحقیق قرار گیرد ،یا این که این اندیشه از بین برود.

دلایل داده شده برای مطالعه امکان پذیر نیست، رهبران پروژه ممکن است تحت فشار قرار دهند تا از مرحله تحلیل امکان سنجی بگذرند و مستقیماً به سمت ایجاد یک تجارت بروند. افراد از داخل و خارج از پروژه ممکن است برای پرش و گذشت از این فشار بیاورند.

طرح توجیهی مجتمع گردشگری

دلایل ذکر شده برای انجام عدم امکان سنجی توسط کارفرمایان و سرمایه گذاران عبارتند از :

  • ما می دانیم که امکان پذیر است اما مشاغل موجود در حال حاضر این کار را به نحوه صحیح و احسنت انجام می دهد .
  • چرا یک امکان سنجی دیگر وقتی فقط چند سال پیش انجام شده است، انجام شود؟
  • زمانی که فقط احساس نماییم مطالعات امکان سنجی فقط راهی برای کسب درآمد مشاوران است و این بزرگترین اشتباه سرمایه گذار است.
  • تجزیه و تحلیل امکان سنجی قبلاً توسط مشاغلی انجام شده است که میخواهند را به ما بفروشند.
  • چرا فقط یک مدیر کل که می‌تواند مطالعه را انجام دهد استخدام نمی شود؟
  • مطالعات امکان سنجی اتلاف وقت است باید ساختمان را بخریم، سایت را پیشنهاد کنیم تجهیزات را پیشنهاد دهیم.

دلایل ذکر شده در بالا نباید شما را از انجام یک مطالعه امکان سنجی معنی دار و دقیق منصرف کند. پس از اتخاذ تصمیماتی در مورد ادامه کار با یک تجارت پیشنهادی، تغییر آن ها اغلب دشوار است. شاید لازم باشد برای مدت طولانی با این تصمیمات زندگی کنید.

ممنون که تا پایان با ماه همراه بودید. در مقاله های بعدی در حوزه گردشگری استراتژی ها ، گردشگری درسواحل جنوبی یا شمالی ، شناسایی جاذبه ها هر کدم در مقاله های جدا صحبت میکنیم.

شما برای نوشتن طرح توجیهی مجتمع گردشگری با مناسب ترین هزینه و بهرتین مشاوره در این حوزه کاری با شماره 09176746951 در دپارتمان آقای صنایع در تماس باشید.

ممنون که تا پایان با مقاله طرح توجیهی مجتمع گردشگری همراه بودید.

 

No Comments

Add your comment