آدرس ایمیل: mrsanaye12@gmail.com

ساعات اداری: شنبه - چهارشنبه: 9:00 - 17:30

طرح توجیهی غذای ماهی

طرح توجیهی تولید غذای ماهی 1400

سلام با مقاله طرح توجیهی تولید غذای ماهی 1400 از سایت آقای صنایع در خدمت شما هستیم در این مقاله شما میتونید اطلاعاتی در این مورد کسب کنید و میتوانید طرح توجیهی تولید غذای ماهی 1400 با آپدیت 1400 دانلود کنید. تا پایان با مستر صنایع همراه باشید.

توضیحاتی در مورد نحوه غذا دهی به انواع ماهیان

نحوه غذا گیری توسط ماهی نیز در ماهیان متفاوت است. نحوه گرفتن غذا بستگی به شکل دهان ماهی دارد. بعضی ماهیان دهان فوقانی دارند که نشان دهنده آن است که غذا را از سطح آب می گیرند، مانند ماهیان زنده زا و ماهیان لابرینت دار، بعضی ماهیان دهان مستقیم ( ترمینال ) دارند که غذا را از عمق آب می گیرند مانند بارب ها و گلدفیش ها، گروهی دیگر دهان تحتانی دارد. که غذا را از بستر می گیرند، مانند گربه ماهی، بهترین شیوه تغذیه ماهی این است که غذای کمتر در دفعات بیشتر مصرف شود. تعداد دفعات تغذیه ماهیان در مراحل نوزادی بیش تر از مراحل پرورش است. مقدار غذای مورد نیاز روزانه بستگی به دمای آب نیز دارد. اگر دمای آب خارج از حد مطلوب باشد باعث کم اشتهایی یا بی اشتهایی می شود.

طرح توجیهی غذای ماهی
طرح توجیهی غذای ماهی

انواع غذا های ماهی

به طور کلی غذاهای ماهیان آکواریومی به سه دسته تقسیم می شوند:

غذای خشک:

این غذا ها با منشا گیاهی و جانوری در انواع و اقسام مختلف تهیه شده و در بازار موجود است. این غذا ها برای کسانی که وقت چندانی برای تغذیه ماهیان خود ندارند یا دسترسی به غذای زنده ندارند بسیار مناسب است. البته بچه ماهیان در سالن های تکثیر وقتی به سن خاصی ( حدودا 3-4 هفتگی ) می رسند می توان به وسیله غذا های خشک بالانس شده تغذیه نمود. غذا های خشک در اشکال پودر، پلت، قرص، گرانول، پولکی و یا محلول های مکمل دیده می شوند. در سالن های تکثیر بهتر است از غذای خشکی استفاده کنید که دارای برچسب آنالیز شیمیایی باشد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی کارخانه خوراک 1402

پودرهای غذایی بهترین غذا برای نوزادان به حساب می آیند. غذاهای پلت مخصوص ماهی قزل آلا تهیه می شود اما برای ماهیان آکواریومی نیز جذاب و مغذی است. بایستی با توجه به سایز دهان ماهی انتخاب شوند، زیرا ته نشین شدن و سفید شدن آن ها در کف دیگر جذابیتی برای ماهیان نداشته و باعث کاهش کیفیت آب می شود. بهترین غذای پلت غذایی است که با وارد شدن به آب در کف باز نشده و در آب پخش نشود.

ماهی های خانگی چه غذایی می خورند؟

غذای ماهی‌های خانگی عبارتند از دانه‌های ریز گرانول، قرص‌های خوراکی و پوسته‌ها. اما این ماهی‌ها سیب زمینی، نخود، کدو سبز، دانه‌های ریز لوبیا، سبزیجات و … را نیز می‌خورند. جلبک اسپیرولینا  و اسفنج از جمله مواد غذایی معدودی هستند که به صورت یخ زده به این ماهی‌ها داده می‌شوند.

طرح توجیهی غذای ماهی
طرح توجیهی غذای ماهی

غذای ماهی ها چیست؟

 برخی از گونه‌های ماهی‌ها طبیعتاً فقط گوشت خوار یا گیاه خوار هستند، ولی ماهی‌های همه چیز خواری وجود دارند که هم از حیوانات و هم گیاهان به عنوان منبع غذایی استفاده می‌کنند.
  • جلبک‌های دریایی: منبع غذایی ماهی‌های همه چیز خوار و گیاه خوار را نیز تأمین می‌کنند. ماهی‌های همه چیز خوار جلبک‌های کوچک را همراه با سخت پوستان مصرف می‌کنند، زیرا باید به شکار آن‌ها بروند.
  • سبزه‌های دریایی و جلبک: ماهی‌هایی که سبزه‌های دریایی و جلبک‌ها را می‌خورند، کاملاً گیاه خوار هستند.
  • پسماند‌ها و جلبک: ماهی‌ها مواد اضافی جامد، لجن‌های مرجانی و مواد ارگانیک را از خود خارج می‌سازند. این مواد  به مرور زمان در سطح دریا جمع شده و پسماند‌هایی را به وجود می‌آورند. همین پسماند‌ها منبع غذایی گونه‌های بسیاری از ماهی‌ها را تشکیل می‌دهند.
بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی احداث هتل 1402
جهت دانلود کلیک کنید
جهت دانلود کلیک کنید

برای دانلود این طرح با ویرایش 1402 روی لینک زیر کلیک کنید.

جهت دانلود کلیک کنید

دلایلی که چرا باید ما را انتخاب کنید

  • تجربه موفق در پرژه های بزرگ و کوچک
  • پرداخت مرحله ای
  • ادیت رایگان تا زمان اتمام کار

تهیه و تدوین طرح توجیهی با شرایط ویژه!

  • تحویل در کوتاه ترین زمان
  • مناسب ترین قیمت
  • پشتیبانی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *