آدرس ایمیل: mrsanaye12@gmail.com

ساعات اداری: شنبه - چهارشنبه: 9:00 - 17:30

طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402

جدید ترین طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402

سلام با مقاله طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402 از سایت آقای صنایع در خدمت شما هستیم. در این مقاله شما میتونید اطلاعاتی در این مورد کسب کنید و طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای با آپدیت 1402 را دانلود کنید. تا پایان با آقای صنایع همراه باشید.

انواع گلخانه

طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402
طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402

انواع مختلفی از گلخانه وجود دارد، از جمله گلخانه قاب سرد، گلخانه متصل و گلخانه مستقل. در اینجا تعدادی از محبوب ترین سبک های گلخانه ای آورده شده است.

1. قاب سرد:

قاب‌های سرد کوچک‌ترین و ساده‌ترین گلخانه‌ها هستند که معمولاً به صورت جعبه‌های کوچک با درب‌های لولایی ساخته می‌شوند که باغبان‌ها می‌توانند گیاهان را داخل آن قرار دهند. ساخت یا خرید فریم های سرد معمولاً ارزان هستند زیرا مانند سایر گلخانه ها به منبع گرما نیاز ندارند.

باغبان های خانگی اغلب از قاب های سرد برای محافظت از گیاهان خود در برابر عناصر در طول فرآیند زمستان گذرانی استفاده می کنند، یعنی زمانی که گیاهان مقاوم به سرما در زمین رها می شوند تا در ماه های زمستان به رشد خود ادامه دهند.

2. متصل:

گلخانه های متصل در اتصال با یک دیوار محکم (معمولا دیوار خانه) ساخته می شوند تا سازه به آن تکیه کند. آنها می توانند به کوچکی یک جعبه پنجره یا به اندازه کناره ساختمانی که به آن متصل شده اند بزرگ باشند.

3. مستقل:

گلخانه های مستقل ساختمان های کاملی هستند که به تنهایی و معمولاً به اندازه کافی بزرگ هستند که باغبان وارد آن شوند. از آنجایی که گلخانه های مستقل باید به اندازه کافی محکم باشند تا به تنهایی بایستند، خرید گلخانه های مستقل معمولاً گرانتر یا ساختن آنها پیچیده تر است.

 برای ساخت گلخانه چه چیز هایی نیاز داریم؟

طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402
طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402

مصالح ساختمانی:

مواد متداول مورد استفاده برای ساخت قاب گلخانه چوب، لوله های پی وی سی و آلومینیوم هستند. بسته به چالش های آب و هوای محلی که شما می خواهید گلخانه را در آنجا احداث کنید و دوامی که گلخانه باید داشته باشد مصالح انتخابی متفاوت است. به عنوان مثال، قاب های آلومینیومی محکم هستند و به خوبی در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و به خوبی در برابر بارندگی مقاوم هستند بنابراین این قاب ها برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند گزینه مناسبی است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی در جهرم

ابزار برش:

قیچی برای برش ورقه های پلاستیکی مورد نیاز است و اره میتر می تواند برای برش چوب به ابعاد دلخواه شما لازم است. با توجه به مواد خاصی که برای ساخت گلخانه خود انتخاب می کنید مشخص میشود دقیقاً به کدام ابزار برش نیاز دارید.

ابزار ها:


برای ساخت گلخانه خود، به ابزارهای استاندارد مانند مته های برقی، چکش، میخ، پیچ یا هر ماده دیگری که در طرح گلخانه خاص شما ذکر شده است، نیاز دارید.

لوازم جانبی و اضافی:


برای انجام این پروژه به یک نوار اندازه گیری، درزگیر یا چسب نیاز دارید. همچنین اگر بخواهید فونداسیون خود را به جای بتن ریخته شده از سنگریزه بپوشانید، ممکن است به سنگریزه نیاز داشته باشید.

پوشش های گلخانه:


هر جنسی که برای پوشش گلخانه خود انتخاب کنید، گرما را در ساختار گلخانه شما به دام می اندازد و باعث رشد گیاهان شما میشود. با در نظر گرفتن این موضوع، باید مواد پوشش خود را هوشمندانه انتخاب کنید. برخی از پوشش های رایج گلخانه شامل شیشه، پانل های پلی کربنات یا ورق های پلی اتیلن هستند.

محصولات گلخانه ای خود را کجا می توانم بفروشم؟

محصولات گلخانه‌ای را می‌توان به صورت خرده‌فروشی فروخت و یا در قفسه‌های فروشگاه‌ها با مارک تجاری ظاهر شد، یا به‌صورت عمده در رستوران‌ها، خواربارفروشی‌ها، غرفه‌ها، مهدکودک‌ها و غیره به فروش رسید.

گلخانه های عمده فروشی مستقیماً به کسب و کار دیگری می فروشند و لازم نیست نگران جذاب بودن برای مشتریان بالقوه باشید.

هزینه های احداث گلخانه

طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402
طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402

دسته های هزینه شامل:

دانه ها و گیاهان، گلدان ها و ظروف، محیط های رشد، کود، حشره کش ها، قارچ کش ها، سایر کنترل های شیمیایی، و برچسب ها میباشد.هزینه های نیروی کار تولید: محصولات ویژه نیازمند نیروی کار است و بخش بزرگ دیگری از هزینه تولید با نیروی کار مرتبط است.

هزینه های نیروی کار:

حدود 40 درصد از کل هزینه های متغیر برای تولید محصولات ویژه را تشکیل می دهد.هزینه های نیروی کار بر اساس سه دسته کلی محاسبه شده است: نیروی کار غیر ماهر، کار کنترل آفات، و نیروی کار مدیریتی ماهر با نرخ دستمزد ساعتی

هزینه های سربار:


سومین دسته بزرگ در هزینه های تولید، هزینه های سربار است.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی کارگاه چوب بری 1402

ما هزینه های سربار را به دو دسته تقسیم کردیم: گرمایش و سوخت، و سایر هزینه های سربار که شامل استهلاک، بهره، مالیات، بیمه، تعمیر و نگهداری، کامیون و تجهیزات و سایر هزینه های نقدی می شود. هزینه های گرمایش و سوخت برای پوشش منطقه تولید.(هزینه های گرمایش و سوخت بسته به محل گلخانه ممکن است متفاوت باشد. اما تجزیه و تحلیل این تنوع خارج از محدوده این مطالعه است.)

محاسبه سود حاصل از تولید محصولات گلخانه ای

طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402
طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402

حاشیه ناخالص، درآمد خالص (سود) و حاشیه سود برای یک پرورش دهنده نماینده محاسبه می شود تا سناریوهای عملکرد پایه در صنعت را با استفاده از فرمول های زیر ارائه دهد:

حاشیه ناخالص = (کل فروش – مجموع هزینه های مستقیم) / کل فروش، (1) درآمد خالص = کل فروش – کل هزینه ها، حاشیه سود = درآمد خالص / کل فروش، که در آن کل فروش بر اساس قیمت واحد × تعداد کارخانه ها × داده می شود. (1 – نرخ انقباض).

گام آخر تصمیم گیری!

با دانستن هزینه‌های فرآیند تولید، تولیدکنندگان می‌توانند بر کاهش هزینه‌ها در مناطق خاص تمرکز کنند و شیوه‌های تولید کم‌هزینه و رقابتی را حفظ کنند (به عنوان مثال، آنچه که گاهی اوقات به عنوان «فرآوری ناب» نامیده می‌شود). در حالی که تولید مجموعه‌ای از محصولات زینتی به جای یک محصول واحد در صنعت سبز رایج‌تر است، تخمین‌های بودجه سازمانی برای هر محصول منفرد هنوز در شناسایی محصول (ها) سودآورتر است. بسته به اندازه عملیات، و همچنین ترکیب محصولات تولید شده، هزینه های تولید ممکن است در بین کشاورزان متفاوت باشد.

سخن پایانی

ممنون از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید،میتوانید با ما تماس بگیرید.

همچنین برای سفارش طرح توجیهی مورد نیاز خود فرم سفارش را پرکنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

برای دانلود طرح توجیهی تولید انواع محصولات گلخانه ای 1402 اینجا کلیک کنید.

طرح توجیهی

شاید این موارد را نیز بپسندید:

آدرس: شیراز – ملاصدرا – خیابان اردیبهشت غربی – ساختمان 65

تلفن:
09176746951

دلایلی که چرا باید ما را انتخاب کنید

  • تجربه موفق در پرژه های بزرگ و کوچک
  • پرداخت مرحله ای
  • ادیت رایگان تا زمان اتمام کار

تهیه و تدوین طرح توجیهی با شرایط ویژه!

  • تحویل در کوتاه ترین زمان
  • مناسب ترین قیمت
  • پشتیبانی رایگان

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *