آدرس ایمیل: mrsanaye12@gmail.com

ساعات اداری: شنبه - چهارشنبه: 9:00 - 17:30

طرح توجیهی در شیراز

طرح توجیهی در شیراز

آقای صنایع مفتخر است که طرح توجیهی شما را در موضوعات مختلف در شیراز تهیه کند.

از جمله موضوعاتی که طرح توجیهی درباره آن نوشته میشوند عبارتند از: طرح های خدماتی، کشاورزی، دام و طیور،صنعتی گردشگری و …

طرح توجیهی چیست؟

طرح توجیهی مطالعه ای است که یک تحلیل جامع و دقیق در مورد ابعاد مختلف اقتصادی و فنی پروژه ارائه میکند و همان طور که از نامش پیداست به این منظور نوشته می‌شود که بدانیم یک طرح برای انجام توجیه اقتصادی دارد یا خیر. مشاوران ما همواره در کنار شما هستند تا مرحله به مرحله در تهیه طرح توجیهی به شما مشاوره دهند و در مورد راه اندازی کسب و کار شما را راهنمایی کنند.

طرح توجیهی در شیراز
طرح توجیهی در شیراز

بهترین زمان برای شروع همین الان است!

شاید ایده های زیادی برای مدت طولانی در ذهن شما باشد،اما ندانید فاصله تبدیل یک ایده به عمل را چگونه بپیمایید.

منطقی نیست که به یکباره صرف اینکه سرمایه مورد نیاز برای شروع یک کار را داریم و یا بر اساس این که دیگران در این زمینه موفق بودند ما نیز در آن کسب و کار به سود بالایی برسیم. بلکه ما باید با توجه به شرایط خود و بررسی های تفصیلی موارد مختلف صرفه اقتصادی و توجیه پذیری یک پروژه را برای خود بررسی کنیم. اینجا زمان شروع است! ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنید و بدرخشید.

طرح توجیهی در شیراز
طرح توجیهی در شیراز

طرح توجیهی را می‌توان به عنوان یک شبیه سازی در نظر گرفت که به شما می گوید وضعیت پروژه شما درآینده چه خواهد بود. پس بدون اینکه ریسک سرمایه‌گذاری بالا را به جان بخرید با یک هزینه بسیار کم می توانید با اطمینان درباره ایده‌های خود تصمیم منطقی بگیرید. همچنین با داشتن یک طرح توجیهی کامل شما می توانید کسب و کارهای مختلف و همچنین رقبا در بازار را هم مقایسه کنید و چه بسا کسب و کار و ایده های دیگری نیز بیابید.

طرح توجیهی چه مزایای دارد؟

علاوه بر آنچه گفتیم طرح توجیهی قبل از اجرای یک پروژه امکان بررسی ها به منظور تصمیم گیری درست و مناسب را به شما می دهد. اما بعد از آن که شما یک کسب و کار را شروع کردید هم بسیار کمک کننده خواهد بود. به این صورت که از طرح توجیهی می‌توانید برای گرفتن وام و تسهیلات به منظور شروع و توسعه کسب و کار خود نیز کمک بگیرید و همچنین طرح توجیهی با کیفیت برای گرفتن مجوز از سازمان ها نیز کاربرد دارد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی تولید غذای ماهی 1402

آیا داشتن طرح توجیهی ضروری است؟ پس چرا برخی بدون آن شروع می کنند؟

طرح توجیهی در شیراز
طرح توجیهی در شیراز

احتمالا این فکر به ذهن شما خطور کرده است اگر داشتن طرح توجیهی ضروری است پس چرا برخی بدون آن شروع کرده و موفق شده اند.باید بگوییم درست است که برخی از کارآفرینان یا سرمایه گذاران در ابتدا ممکن است تصور کنند که طرح توجیهی سود چندانی برایشان نخواهد داشت و یا اصلاً نمی خواهند زمانی را برای تهیه آن اختصاص دهند.

این دسته از افراد ممکن است در ابتدا مشکلی نداشته باشند اما وضعیت در ادامه چگونه خواهد بود؟ نداشتن طرح توجیهی در ابتدا ممکن است مشکلی ایجاد نکند اما در ادامه کسب و کار با مشکلات پیش بینی نشده و یا نتایج غیر منتظره روبرو می شوند.

 

عواملی که باعث می‌شود سرمایه گذار طرح توجیهی تهیه نکند و بعداً با مشکل مواجه شود می‌توان به موارد زیراشاره کرد:

  • شرکت یا سرمایه گذار تصور می‌کنند تصمیم گرفتن صرفاً بر اساس تجربیات قبلی و عمل کردن شبیه به کسب و کارهای موفق مشابه سبب می‌شود که پروژه آنها نیز توجیه داشته باشد.
  •  از نتایج قبلی مشابه استفاده می کنند بدون توجه به اینکه تغییرات در بازار و مطالعات بسیار گسترده است و داشتن به روزترین اطلاعات بسیار مهم و قابل اهمیت است.

قبل از سفارش طرح توجیهی نکات زیر را در نظر بگیرید

طرح توجیهی که شما می‌خواهید تهیه کنید باید دربرگیرنده اطلاعات مختلفی در مورد پروژه باشد در غیر این صورت باز هم ممکن است با موانع در ادامه کار مواجه شوید. از جمله نکاتی که در یک طرح توجیهی کامل باید بررسی شود عبارتند از:

بررسی‌های فنی

در ابتدای هر کاری تجهیزات و موارد فنی قطعاً باید بررسی شود. چه تجهیزاتی نیاز است؟ چه انواعی از تجهیزات در بازار موجود است؟ آیا انتخاب شما بهترین گزینه است؟ نیروی متخصص کار با این تجهیزات چه کسی است؟ و مواردی از این دسته جزو بررسی های فنی یک طرح هستند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   طرح توجیهی بسته بندی و فراوری آبزیان دریایی (ماهی و میگو) 99

بررسی های قانونی

قبل از شروع هر کاری لازم است بررسی کنید که قوانین مربوط به آن کار چیست و شما ملزم به رعایت چه نکاتی هستید.  برای انجام کارها به چه مجوزهایی نیاز دارید یا چه مدارکی را باید تهیه و ارائه کنید. مطالعات قانونی طرح شامل مواردی چون: بررسی امتیازات ،کپی رایت، حقوق ثبت و انحصارات دیگر است.

طرح توجیهی در شیراز
طرح توجیهی در شیراز

بررسی های اقتصادی

در زمان کنونی که شرایط بازار روزانه و حتی ساعتی تغییر می کند باید حتما این مهم را بررسی کنید که شرایط اقتصادی در زمان حال و آینده چه تاثیری در بازار فروش یا ارائه خدمت شما خواهد داشت.

همچنین باید با میزان تقاضا و عرضه را نیز دقیقاً بررسی کنید.بررسی های زمانی با توجه به کسب و کاری که دارید باید آن را در زمانهای مختلف از نقطه نظرات متفاوت بررسی کنید بهتر است که شرایط در هر دوره زمانی مشخص بررسی شود.

بررسی های اجرایی

این که خدمت یا محصول خود را بعد از تولید به چه صورت می خواهید ارائه کنید، راه های تبلیغاتی و بازاریابی موجود چیست؟ به چند نفر نیروی کار نیاز دارید؟ همگی جزو این بررسی ها است. بررسی زمان بندی فروش شما باید برای فروش محصول یا ارائه خدمت تان نیز یک محدودیت زمانی در نظر بگیرید تا در بهترین بازه به فروش اقدام کنید.

بررسی بازار

نکته مهمی که در فروش وجود دارد بررسی و بازار است چرا که شما هر مقدار هم محصول با کیفیتی تولید کنید یا خدمت خوبی ارائه دهید تا مشتری برای آن نداشته باشید فروشی هم نخواهید داشت. بررسی بازار در دسترس رقبا و فرصت ها در این بخش به این منظور انجام میشود.

سخن پایانی:

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی سوالات شما در زمینه های مختلف کسب و کار و طرح توجیهی هستند. شما میتوانید از طریق شماره زیر با ما در تماس باشید.

آدرس: شیراز – ملاصدرا – خیابان اردیبهشت غربی – ساختمان 65

تلفن:
09176746951

دلایلی که چرا باید ما را انتخاب کنید

  • تجربه موفق در پرژه های بزرگ و کوچک
  • پرداخت مرحله ای
  • ادیت رایگان تا زمان اتمام کار

تهیه و تدوین طرح توجیهی با شرایط ویژه!

  • تحویل در کوتاه ترین زمان
  • مناسب ترین قیمت
  • پشتیبانی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *