آدرس ایمیل: mrsanaye12@gmail.com

ساعات اداری: شنبه - چهارشنبه: 9:00 - 17:30

شرکت ها چه انتظاری از یک مهندس صنایع دارند؟؟؟

با وجود اینکه در مقاله  “کاربرد مهندسی صنایع در دنیای امروز چیست” از اهمیت این مهندسی در صنعت به خوبی اشنا شدیم. اما شرکت ها و سازمان هایی که مهندسین صنایع رو استخدام میکنن. در قبالش یک سری انتظارات دارن. که برای یک مهندس صنایع خوب شدن، باید بدانید:

انتظارات شرکت ها از مهندس صنایع

اولین مورد

اولین موردی که خیلی بارز هست. برسی و بازسازی فرایندهای یک سازمان بر اساس مهارت ها و آموزه های مهندسی صنایع. به طوری که زمان انجام فرایند ها به حداقل برسد برای نمونه: کوتاه کردن زمان های تحویل محصول یا ارائه خدمات برای مشتریان یا دریافت منابع.

دومین مورد

یکی از مهم ترین وظایف مهندسی صنایع هست: بهبود استفاده از منابع مالی، انسانی، زمانی و غیره… با منطق علمی شبیه سازی و مدل سازی.

سومین مورد

به وسیله علم آمار و تحلیل هایی که روی مشتریان هر سازمان بدست میاید: درک رضایتمندی مشتریان از خدمات سازمان. افزودن میزان وفاداری و شناخت شاخص های وفاداری مشتریان به سازمان.

انتظارات شرکت ها از مهندس صنایع

چهارمین مورد

مربوط به محیط های کارگاهی و تولیدی است: تغیر در میزان بازدهی فعالیت های در حال انجام. توانایی محاسبات زمان سنجی و کار سنجی کارکنان تولیدی. برنامه ریزی تولید برای جوابگو بودن به تقاضای مشتری ها.

پنجمین مورد

بر طرف کردن تنگناها و نارسایی ها در زمینه های مختلف مانند: ارزش افزوده، عرضه و توزیع خدمات، تحریم منابع، نبود متخصص (داشتن پلن B برای این شرایط شدیدا توضیه میشود).

ششمین مورد

مربوط به بازار است. مهندس صنایع باید از بازاری که در آن فعالیت میکند اشنایی کامل داشته باشه. مشتری خود را بشناسه. از تقاضاهای جدید و تغیر سلیقه مشتریان خبر داشته باشه. هدفش افزایش مشتریان سازمان باشد. راه کارهایی برای خروج از فشارهای احتمالی از سوی بازار را در دست داشته باشد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   مهندسی صنایع امیرکبیر

هفتمین مورد

برای کلیت سازمان محسوب میشود. به این گونه که با استفاده از بهینه های های کوچک و بزرگ در جای جای سازمان باعث کاهش قیمت خدمات شود. به طوری که به کیفیت خدمات لطمه ای وارد نشود.

هشتمین مورد

در رابطه با تکنولوژی است. به خدمت گرفت فناوری های جدید برای استفاده بیشتر از کامپیتر و انجام خودکار فعالیت ها در زمینه هایی مانند: انبار داری، هدایت خودکار امکانات و تجهیزات، تولید خودکار محصول و حتی اتوماسیون اداری و غیره…

نهمین مورد از انتظارات شرکت ها از مهندس صنایع

این مورد به مدیریت مهندسی صنایع مرتبت است. مهندس صنایعی که به عنوان مدیر پروژه بکار گرفته میشود. باید اشنایی کاملی با ابزارهای ای تخصص داشته باشد. برنامه ریزی برای انجام پروژه داشته باشد. به نوعی صفر تا صد پروژه زو با منابعی که در دست داره انجام و در تاریخ مقرر تحویل بدهد.

هر مهندس صنایع را بهر کاری ساختند!!

شاید الان با خودتون فک کنید: مگه یک ادم چقد زمان در طول 24 ساعت شبانه روز دارد. یا چقد باید در زمینه های مختلف و گوناگون تخصص داشته باشه. در واقع باید سازمان به این نکته توجه کنن هر مهندس صنایع در این زمینه خاص تخصص دارد. اینگونه نیست که یک مهندس صنایع به طور همزمان تحقیقات بازار، برنامه ریزی تولید، مدیریت و کنترل پروژه رو انجام بده. باید در نظر داشته باشید که این مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد شاخه هایی هم دارد. که هرکدام دنیایی برای خودشون دارن که بهتون معرفی میکنیم.اما سازمان ها باید بر اساس نیازی که دارن باید مهندس صنایع مربوط به اون حوضه رو بکار بگیرن. مهندسان صنایع هم باید تخصصشونو انتخاب کنن…

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   گرایش سیستم های مالی در صنایع

دلایلی که چرا باید ما را انتخاب کنید

  • تجربه موفق
  • پرداخت مرحله ای
  • ادیت رایگان تا زمان اتمام کار

2 پاسخ

  1. سلام مهندس جان!
    سایت بسیار زیبایی و مطالب بسیار کاربردی دارید.
    از اینکه زحمت کشیدید برای سایتتون بسیار تشکر میکنم
    ارزوی موفقیت روز افزون برایتان دارم
    شاد باشید همیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *