آدرس ایمیل: mrsanaye12@gmail.com

ساعات اداری: شنبه - چهارشنبه: 9:00 - 17:30

معرفی نرم افزار MATLAB

MATLAB نرم افزاری است که میخواهیم مورد بررسی قرار دهیم با مستر صنایع همراه باشید(معرفی نرم افزار MATLAB)

MATLAB  یک زبان برنامه نویسی با امکانات  بالا برای انجام محاسبات فنی است و یکی از پیشرفته ترین و دقیق ترین  نرم افزار های مهندسی به شمار می رود که دارای ویزگی های بیشماری  برای رسم اشکال هندسی، مدلسازی نرم افزار های مهندسی، پردازش تصویر و سیگنال، ترسیم داده ها، برنامه نویسی و انجام محاسبات مهندسی و پژوهشی میباشد. نام ا MATLAB که بسیار پرکاربرد است  از دو قسمت  Matrix  و Laboratory به معنی آزمایشگاه ماتریسی ساخته  شده  است. اولین گام برای این اثر پیشرفته و و پر کاربرد  از سال ۱۹۷۰ در دانشگاه نیومکزیکو و استنفورد تشکیل شد و برای  حل مسائل تئوری ماتریس ها، جبر خطی و آنالیز عددی ایجاد شد . در واقع متلب یک سیستم است که به کمک  ماتریس برای محاسبات ریاضی و مهندسی کمک میگیرد . تمام مقادیر اعم از اعداد، بردارهای، نوشته ها و… به شکل ماتریس تعریف و حل می شود

معرفی نرم افزار MATLAB

ماتریس ها، معادلات دیفرانسیل، رشته های عددی، اطلاعات، ترسیمات و گرافها که از ابزارهای مهم در ریاضیات به حساب می‌آیند، همه و همه در متلب به آسانی در دسترس کاربر قرار دارد. برتری این نرم افزار یا بهتر بگوییم این زبان برنامه نویسی از همتایان خود همچون C و پاسکال، زبان ساده تر و کتابخانه ها و ابزار های از پیش تعریف شده برای گستره ی وسیعی از علوم مهندسی می باشد که کار با این نرم افزار را بسیار ساده میکند.

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   معرفی نرم افزار SAS

معرفی نرم افزار MATLAB

برخی از کاربرد های نرم افزار متلب عبارتند از:

پردازش سیگنال و ارتباطات

پردازش تصویر و ویدئو

سیستم‌های کنترل

تست و اندازه‌گیری

مهندسی مالی

محاسبات زیستی

که موجب شده است هر کاربری از آن در تجزیه و تحلیل داده های خود استفاده کند.

سیستم نرم افزار متلب از پنج جز  اصلی  تشکیل شده است

زبان متلب: متلب یک زبان سطح بالای ماتریس است که خصوصیات  برنامه‌نویسی شی گرا را رد بر میگیرد  که می‌توان با کمک آن برنامه‌های ساده و پیچیده را درست کرد

محیط کاری متلب: مجموعه‌ای از ابزار و امکاناتپیچیده شامل می شود که شما به‌عنوان کاربر متلب یا برنامه‌نویس متلب با آن‌هاسر کار دارید(برای یاد گیری نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید)

نرم افزار متلب همچنین دارای جعبه ابزار های متنوعی برای انجام محاسبات مختلف است. که از جمله آنها می توان به جعبه ابزارهای پردازش سیگنال (Signal Processing)، پردازش های آماری (Statistics)، شبکه های عصبی (Neural Network)، دریافت تصویر (Image Acquisition)، سیستم های کنترلی (Control Systems)، طراحی فیلتر (Filter Design)، منطق فازی (Fuzzy logic)، الگوریتم های ژنتیک (Genetic Algorithms)، ابزار حل معادلات دیفرانسیل (PDE Tools) و غیره اشاره نمود.

معرفی نرم افزار MATLAB

اما باید به این نکته دقت داشت که طراحی نقشه مناسب برای حل یک مسئله و طرح ایده‌ی حل، از اولویت و اهمیت بسیاری برخوردار است.

سپاس از این که وقت گذاشتین و با ما همراه بودید تا اخر این مطلب لطفا از بقیه پست ها هم دیدن فرمایید:

بیشتر بخوان بیشتر بدان:   معرفی نرم افزار Expert choice 

دلایلی که چرا باید ما را انتخاب کنید

  • تجربه موفق
  • پرداخت مرحله ای
  • ادیت رایگان تا زمان اتمام کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *