مهندس انیمیشن کیست؟

آقای صنایع

مهندس انیمیشن کیست

مهندس انیمیشن کیست؟

مهندس انیمیشن کیست؟

به هر شخصی که با ذهنی خلاق و هدفمند به دنبال یافتن راه هایی برای حل مسئله با راحت ترین شیوه ی ممکن باشه مهندس میگن.

“مهندس انیمیشن” کسی است که انیمیشن رو به دید یک صنعت می­بینه و تمام مشکلات و دغدغه های صنعت انیمیشن رو شناسایی می­کنه و در جهت تعالی و رشدش به صورت هدفمند و ساختاریافته تلاش می­کنه.

مهندس انیمیشن، به دنبال بهره وری این صنعت پرمایه هست، تکنیک ها و قوانین موفقیت رو باهم تلفیق و در یک جا جمع میکنه و درنهایت به یک چشم انداز جدید دست پیدا می­کنه.

آنچه در ادامه مهندسی انیمیشن می­بینید:

  • چالش هایی که مهندس انیمیشن را صدا می­زنند.
  • زنجیره ارزش صنعت انیمیشن
  • مدیریت پروژه در انیمیشن سازی
  • کنترل کیفیت پروژه انیمیشنی
  • مدیریت زمان در تولیدات انیمیشنی
  • مدیریت هزینه پروژه انیمیشنی
  • مدیریت منابع انسانی در پروژه انیمیشنی

مهندسی انیمیشن را از کجا شروع کنیم؟

بنچ مارکینگ راه مناسبی برای شروع و ورود به عرصه ی مهندسی انیمیشن هست.

همه ی ما عمل بنچ مارکینگ رو از اوایل تولدمون انجام دادیم.

هر رفتاری به نظرمون مثبت باشه و سعی در تقلید و یادگیریش داشته باشیم بنچ مارکینگ هست.

مثل اینکه دوستم خط خوبی داره و من تلاش می­کنم مثل اون بنویسم.

خب من الان دارم کیفیت خط و نوشتن خودم رو بالا می­برم.

بنچ مارکینگ یا الگوبرداری مدیریت، در شاخه ی مدیرت کیفیت قرار داره و در ادامه ی سیر تحولی کنترل کیفیت متولد شده.

در بنچ مارکینگ هدف الگوبرداری  در هر زمینه ای از کسب و کار های موفق و استفاده از روش های جدید در صنعت مشابه هست.

از اونجایی که انیمیشن کشور ما علی رغم تلاش های بی وقفه ی هنرمندان عزیز هنوز در پله های اول برای جهانی شدن قرار داره .

بخاطر وجود منابع فارسی محدود به کندی رشد می­کنه بنچ مارکینگ یه روش خوبه برای مدیریت کیفیت محصولات انیمیشن تولیدی.

مهندس انیمیشن کیست

مهندسی انیمیشن را از کجا شروع کنیم؟

گام هایی که در بنچ مارکینگ طی می­شوند:

قبل از شروع بنچ مارکینگ باید یه جریان فرایند از مراحل تولید انیمیشن داشته باشیم تا بشه به راحتی تشخیص داد در کدوم بخش نیاز به الگو برداری و بهبود داریم.

قدم بعدی انتخاب یه بنچ مارک خوبه. بنچ مارک می­تونه یه بخش از یه شرکت یا حتی چند شرکت باشه که عملکرد خوبی دارن.

  • جمع آوری اطلاعات:

جمع آوری اطلاعات از هرجایی امکان پذیره و بسته به برنامه ریزی و امکانات هر گروه تغییر می­کنه.

میشه در قدم اول از شرکت های موفق که بنچ مارک هستند داده جمع آوری کرد یا از وب سایت ها، کتاب ها، اشخاص و… .

  • تجزیه و تحلیل داده ها:

با روش های مناسبی بفهمیم خلاهای فرایندی کجا بوده و علت ایجاد این نقص ها چی بوده.

  • پیاده سازی:

در گام بعدی بنچ ماکینگ باید تغییرات به شکلی انجام بشه که این شکاف ها و خلا ها تا بیشترین حد ممکن برطرف بشه.

یه نکته خیلی مهم باید هنگام تغییر در فرآیندها در نظر گرفته بشه.

تغییرها نباید در بخش های دیگه خللی وارد کنن و یا افراد سازمان سازگاری خوبی با تغییرات بتونن برقرار کنن.

  • نظارت:

برای اینکه به حداکثر خواسته ها از فرایند بنچ مارکینگ برسیم لازمه نظارت مستمر وجود داشته باشه.

نظارت برروی انجام مراحل پیاده سازی وارزیابی پیشرفت کار انجام میشه.

به نظر آسون اومد بنچ مارکینگ رو شروع کنم ؟

بنچ مارکینگ در تعریف کلی به نظر ساده میاد ولی شنیدین که میگن ( اومد راه رفتن کبک رو یاد بگیره راه رفتن خودش هم یادش رفت؟)

شروع هر راهی سختی های خودش رو داره ولی اگه یه راهنمای کار بلد داشته باشی هر مشکلی با راه حل مناسبش به راحتی حل می­شه. برای اجرای گام های گفته شده مطالب بیشتری باید مطالعه بشه .

با تکنیک های بعدی در خدمتت هستیم، می­تونی پست های بیشتری در این رابطه رو بخونی.

 

No Comments

Add your comment